Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2013

ΝΤΑ' ΑΤ



Ανάλογα με την οπτική με την οποία μας έχουν μάθει να βλέπουμε τη ζωή και τον Κόσμο, θεωρούμε είτε ότι έχουμε γεννηθεί κατά τύχη στις κοινωνικές συνθήκες όπου ζούμε, είτε ότι τις έχουμε επιλέξει ακολουθώντας το νόμο του κάρμα.  Ό,τι από τα δυο κι αν συμβαίνει, και όποιες κι αν είναι αυτές οι συνθήκες, το βέβαιο είναι πως με πολλούς και διάφορους τρόπους χρειάζεται άλλος λίγο, άλλος πολύ, να αγωνιστούμε προκειμένου να επιβιώσουμε.  

Αυτή είναι η μια πλευρά του νομίσματος. Η πλευρά του κοινωνικού "συστήματος" για τον αγώνα της επιβίωσης. Τα εισαγωγικά για να παραπέμπουν στην εκφυλισμένη πια έννοια της λέξης. Όπως άλλωστε και ο ίδιος ο θεσμός της "κοινωνίας". Τώρα πλέον πρέπει να αγωνιστείς για να επιβιώσεις στο, και από το, κοινωνικό κατεστημένο!
Εδώ όμως, θα μιλήσουμε για εκείνη την άλλη πλευρά, του νομίσματος. Την Επιβίωση και τις Μυστικές Πύλες της Ζωής. Την Κοινωνία και την αλληλεξάρτηση Όλων μέσα στη Ζωή και το Σύν -Παν. Εμπρός λοιπόν, βάλτε κόκκινο κρασί στα ποτήρια σας κι ανάψτε το τζάκι, ή βολευτείτε στον καναπέ με μυρωδάτο τσάι και μερικά κεράκια. Όπως και να’ χει η ατμόσφαιρα θα ζεστάνει καθώς θ’ αφουγκραζόμαστε τους μυστηριακούς ψιθύρους της καρδιάς μας!

Γιατί ποιο είναι το μεγαλύτερο μυστήριο αν όχι αυτό της Ύπαρξης; Και είναι θαυμαστό το ότι αποτελούμε υποσύνολο αυτού του μυστηρίου και υπέροχο που μπορούμε να το εξερευνούμε, ακόμη κι αν γνωρίζουμε πως δεν πρόκειται ποτέ να καταφέρουμε να το λύσουμε οριστικά! Και ποιο άλλο θα μπορούσε να είναι το νόημα της ατομικής μας ζωής αν όχι η απόκτηση εμπειριών με στόχο την κατανόηση Της Ζωής; 

Η απόκτηση πλούτου και δύναμης; Γελιούνται όσοι το πιστεύουν. Αυτά είναι μονάχα εργαλεία που άλλοτε βοηθούν και άλλοτε αποδεικνύονται περιττά για την πρόοδο της εξέλιξης μας. Και ας μη ξεχνάμε πως η ατομική εξέλιξη του καθενός από εμάς, επιφέρει την εξέλιξη ολάκερης της Ανθρωπότητας γενικά στο σύνολο της.


Ακούμε κατά καιρούς κάποιους να δηλώνουν κατηγορηματικά: «Σκοτίστηκα για την ανθρωπότητα! Εγώ, τι κάνω για να πετύχω…» Δεν κρίνω τις απόψεις κανενός και σέβομαι την ελεύθερη βούληση, αλλά δεν νομίζετε πως αυτός ακριβώς ο τρόπος σκέψης είναι που οδηγεί, όλους τελικά, στον εκφυλισμό και την παράνοια;

Είτε το θέλουμε είτε όχι, είμαστε αναπόσπαστο κομμάτι αυτής της ανθρωπότητας. Αλληλεπιδρούμε με τους πάντες και τα πάντα γύρω μας και δεχόμαστε τις επιρροές τους. Η ανθρωπότητα είναι ο καθρέφτης μας. Ό,τι στέλνουμε αυτό εισπράττουμε!


Ξέρω, τα έχετε ξανακούσει όλα αυτά, όμως προσοχή! Δεν προτρέπω να παίξουμε τους σωτήρες του κόσμου ούτε τους ‘‘διαφωτιστές’’! Να γνωρίσουμε τον Εαυτό μας σε βάθος προτείνω και να ζούμε με τέτοιο τρόπο ώστε να προάγουμε την εξέλιξη την δική μας και επομένως και όσων ζουν γύρω μας.

Η επίτευξη ενός ευγενούς και χαρούμενου βίου για τον καθένα μας ας γίνει αρχικά το κίνητρο για έναν ιδανικό Κόσμο, όπου η επιστήμη και η τεχνολογία θα βρίσκονται στην υπηρεσία της ανθρωπότητας. Μετά δεν θα χρειάζονται πια κίνητρα…



Επιστήμη και τεχνολογία. Δηλαδή γνώση και πρακτική εφαρμογή. Χμ, τώρα κάτι μου θυμίζει αυτό. Α, ναι! Ξεκίνησα μιλώντας για την γνώση της διαφοράς μεταξύ επιβίωσης και Επιβίωσης.

Ας δούμε λοιπόν τι μπορούμε να κάνουμε στην πράξη γι αυτό, αν και θα χρειαστεί να ξεκινήσουμε πηγαίνοντας φαινομενικά αρκετά μακριά. Αλλά τα φαινόμενα, κατά κανόνα, απατούν…

Στην προκειμένη περίπτωση και υπερβαίνοντας τον οποιοδήποτε δογματισμό, θα χρησιμοποιήσουμε σαν εργαλείο τον συμβολισμό και την ορολογία της Καμπαλά, επειδή χρειαζόμαστε μια κοινή βάση για να μπορέσουμε να συνεννοηθούμε.


Επιγραμματικά, η Εβραϊκή λέξη Καμπαλά σημαίνει «παράδοση» και με την πάροδο των αιώνων κατέληξε να αντιπροσωπεύει μια συγκεκριμένη μυστικιστική φιλοσοφία που πρωτοεμφανίστηκε στην Γαλλία και την Ισπανία τον 13ο αιώνα. Η Dion Fortune την χαρακτηρίζει ως ένα ζωντανό σύστημα πνευματικής ανάπτυξης και σημειώνει για το Σύμβολο της, το Δέντρο της Ζωής, -Ιδέα του ΄Οντος, κατά κυριολεκτική μετάφραση- πως είναι ένα σύμβολο της ψυχής του ανθρώπου και συγχρόνως του ίδιου του Σύμπαντος.

Διευκρινίζει δε ότι ένας μυημένος χρησιμοποιεί τα σύμβολα "σαν μια μέθοδο αλγεβρικής επίλυσης με την οποία θα μπορέσει να φτάσει στα μυστικά των άγνωστων δυνάμεων…σαν ένα τρόπο καθοδήγησης της σκέψης του μέσα στο Αόρατο και στο Ασύλληπτο."


Το ιερόγλυφο του Δέντρου της Ζωής είναι ένα γράφημα πάνω στο οποίο ταξινομούνται οι δέκα Σεφιρώθ. Αυτές, σύμφωνα με το καμπαλιστικό σύστημα, παριστάνουν τις διαδοχικές θείες εκπορεύσεις που συνθέτουν την Δημιουργική εξέλιξη. Ή, πιο πεζά, δέκα σειριακές φάσεις της Εκδήλωσης και Εξέλιξης του Σύμπαντος και της Ζωής σε Μακροκοσμικό επίπεδο. Για τον Μικρόκοσμο αντιπροσωπεύουν δέκα διαφορετικές Καταστάσεις Συνείδησης.



Στην ουσία δεν υφίσταται παρά μόνο μία Συνείδηση η οποία εκδηλώνεται ολογραφικά σε άπειρες προεκτάσεις. Το αν θα την προσεγγίσουμε ως Μακρόκοσμο ή Μικρόκοσμο είναι μονάχα θέμα εστίασης της προσοχής μας. Ακριβώς το αντίστοιχο με το πειραματικό αποτέλεσμα στα πλαίσια της κβαντικής φυσικής, του να βρίσκουμε την ταχύτητα και μόνο την ταχύτητα ενός κβάντουμ φωτός όταν αναζητούμε αυτήν, ή μόνο την θέση του, όταν αναζητούμε την θέση του.


Πάνω στο Δέντρο οι Σεφιρώθ χωρίζονται κατακόρυφα σε Τρεις Στήλες και συνδέονται μεταξύ τους από τις είκοσι δύο Ατραπούς. Κάθε Ατραπός είναι η εμπειρόμενη πορεία της Συνείδησης κατά την διάρκεια της καθόδου της από τον Κόσμο του Πνεύματος στον Κόσμο της Ύλης, αλλά και το αντίστροφο. Οι δέκα Σεφιρώθ δεν θα μας απασχολήσουν παρά μόνο αναφορικά ώστε να έχουμε κάποια εικόνα τους, η οποία μας είναι απαραίτητη για να συνεχίσουμε. Για όσους δεν είναι εξοικειωμένοι με το καμπαλιστικό σύστημα υπάρχει η σχετική βιβλιογραφία στην οποία μπορούν να ανατρέξουν για μια πλήρη ανάλυση και κατανόηση.



Οι Σεφιρώθ χωρίζονται επίσης και οριζόντια, σε τρεις ομάδες, η κάθε μία από τις οποίες σχηματίζεται από την τριγωνική διάταξη τους. Η πρώτη ομάδα ονομάζεται Ουράνιο Τρίγωνο και αποτελείται από την 1η Σεφιρά, το Κέθερ (Στέμμα) που αντιπροσωπεύει την Υπέρτατη Ολοκληρωμένη Πρώτη Εκδήλωση. Αυτό διαφοροποιείται στην Χοχμά (Σοφία) την Αρσενική Δύναμη -τον Ουράνιο Πατέρα- και την Μπινά (Κατανόηση) την Θηλυκή Δύναμη –την Ουράνια Μητέρα ή Μεγάλη Θάλασσα, την 2η και 3η Σεφιρά αντίστοιχα.


Σ’ αυτό το επίπεδο και πριν τον σχηματισμό του δεύτερου τριγώνου, υπάρχει ένα διαχωριστικό συνειδησιακό χάσμα που αποκαλείται πολύ χαρακτηριστικά Άβυσσος. Το τι ακριβώς σημαίνει αυτό θα το δούμε στην συνέχεια.


Το δεύτερο τρίγωνο αποτελείται από την Χέσεδ (Ευσπλαχνία), την 4η Σεφιρά, που είναι μια αρσενική - ενεργός δύναμη, την Γκεμπουρά (Αυστηρότητα) την 5η Σεφιρά, θηλυκή-παθητική δύναμη και την 6η το Τίφαρεθ (Κάλλος)  που είναι αρσενική ενεργός δύναμη.

Το τρίτο τρίγωνο αποτελείται από τις : 7η, Νέτσαχ (Νίκη) –αρσενική ενεργός δύναμη, 8η Χοντ (Δόξα) -θηλυκή παθητική δύναμη και 9η Γιεσώδ (Θεμέλιο) –αρσενική ενεργός δύναμη.

Η 10η Σεφιρά, το Μαλκούθ (Βασίλειο) ή Κατώτερη Μητέρα, βρίσκεται στη βάση της μεσαίας στήλης της Ισορροπίας και αποτελεί αυτό που ονομάζουμε Υλικό Κόσμο.            


Από εδώ λοιπόν, στον Κόσμο της Ύλης όπου βρισκόμαστε και με όλους τους περιορισμούς που αυτός μας θέτει, θα δοκιμάσουμε να κατανοήσουμε και γιατί όχι να προσεγγίσουμε, το ‘‘παρελθόν’’ μας ή  ‘‘τόπο’’ της καταγωγής μας, την Πηγή της ίδιας της Ζωής.

Όπως βλέπετε οι έννοιες έχουν αρχίσει ήδη και περιπλέκονται. Το -παρελθόν- αναφέρεται σε χρόνο και ο -τόπος- σε χώρο. Εξ ίσου λανθασμένα διαχωρίζουμε τον Μακρόκοσμο από τον Μικρόκοσμο. Όμως όχι μόνο υπάρχει αλληλεξάρτηση μεταξύ των δύο, αλλά και μια παράλληλη και ταυτόχρονη συγχώνευση του ενός με τον άλλο, όπως υπάρχει και μια σταθερά αλληλεπίδρασης μεταξύ χρόνου και χώρου πολύ πέρα από την συνηθισμένη μας κατανόηση.


Αναφερθήκαμε προηγουμένως στις Ατραπούς και την πορεία της Συνείδησης κατά την διάρκεια της καθόδου της από τον Κόσμο του Πνεύματος στον Κόσμο της Ύλης. Η πορεία αυτή είναι η έμφυτη παρόρμηση κάθε συνείδησης που επιθυμεί να εξελιχθεί περνώντας πρώτα από την εμπειρία της ύλης, (ανέλιξη). Η ακριβώς αντίστροφη είναι επίσης έμφυτη και ακολουθείτε από το υλικό πλέον ον στην προσπάθεια του να επιστρέψει στην πηγή του, (εξέλιξη). Μόνο που η προσπάθεια αυτή γίνεται σε απόλυτα υποσυνείδητο επίπεδο για την πλειονότητα των ανθρώπων.



Όμως! Όταν η Συνείδηση ενός ατόμου, έπειτα από επαναλαμβανόμενες εμπειρίες, φθάσει σε κάποιο κρίσιμο σημείο της προόδου της, είναι σε θέση να αντιληφθεί πως «η ευθεία είναι η συντομοτέρα πάσης οδού»! Και τότε αρχίζει να την αναζητά παρακάμπτοντας και υπερβαίνοντας τα εμπόδια που της θέτει η στενή λογική του νου ακολουθώντας τη φωνή της ‘‘καρδιάς’’. Γιατί γνωρίζει πως αν θέλει να Επιβιώσει, ή διαφορετικά να διατηρήσει την Επίγνωση της Ύπαρξής της, πρέπει να επικεντρωθεί σ’ αυτό το Σκοπό και να διατηρήσει την ζωτική επαφή, που με τόσο μόχθο απέκτησε, με την Πηγή της.


Πάνω στο Σύμβολο του Δέντρου της Ζωής αυτή η ‘‘οδός’’ καταδεικνύεται με τις Ατραπούς που ενώνουν κατά σειρά τις Σεφιρώθ Μαλκούθ, Γιεσώδ, Τίφαρεθ και Κέθερ, όσες βρίσκονται δηλαδή πάνω στην μεσαία Στήλη, την Στήλη της Ισορροπίας. Εκείνο όμως που δεν καταδεικνύεται πάνω στο Σύμβολο, αν και βρίσκεται στην ίδια ευθεία, είναι το Ντά'ατ (Γνώση). Η 11η Μυστική Σεφιρά!


Ας ανακεφαλαιώσουμε! Έχουμε ένα Σύμβολο που αντιπροσωπεύει την Ιδέα του Όντος σε Μακροκοσμικό αλλά και σε Μικροκοσμικό επίπεδο, με το οποίο και θα ασχοληθούμε επί του παρόντος. Σ’ αυτή την περίπτωση είδαμε πως υπάρχουν δέκα εν δυνάμει Καταστάσεις Συνείδησης από τις οποίες περνά διαδοχικά κάθε ον καθώς ακολουθεί την εμπειρική πορεία της ανέλιξης. Επίσης είδαμε πως η πρωταρχική Συνειδησιακή Κατάσταση χαρακτηρίζεται ως η Υπέρτατη Ολοκληρωμένη Πρώτη Εκδήλωση (1) και αν παρατηρήσουμε προσεκτικά θα διαπιστώσουμε πως από εκεί και πέρα οι υπόλοιπες Καταστάσεις, διαφοροποιούνται σε διαφορετικής πολικότητας δυνάμεις, που ωστόσο συνεχίζουν να αλληλεπιδρούν μεταξύ τους αποτελώντας τους δύο πόλους ενός ενεργειακού συστήματος. 


Έτσι έχουμε τις δύο επόμενες, την μεν πρώτη να χαρακτηρίζεται ως η κατεξοχήν Αρσενική Δύναμη (πολικά Θετική-Δραστική) και την δεύτερη ως η κατεξοχήν Θηλυκή Δύναμη (πολικά Αρνητική-Παθητική). Ανάμεσα όμως στις τρεις πρώτες δυνατές Καταστάσεις Συνείδησης και στις επόμενες επτά υπάρχει ένα χάσμα. Τι σημαίνει αυτό;


Ως Υλικά Όντα έχουμε την δυνατότητα να αντιληφθούμε και να επικοινωνήσουμε με το περιβάλλον μέσα από τις πέντε φυσικές αισθήσεις οι οποίες, ως γνωστόν, είναι ανεπαρκείς στο να μας βοηθήσουν να αντιληφθούμε το εκατό τοις εκατό αυτού του περιβάλλοντος.

Ως Άυλα Όντα, εβρισκόμενοι δηλαδή σε μία πρότερη της ύλης Συνειδησιακή Κατάσταση έχουμε διαφορετικούς τρόπους αντίληψης και προσέγγισης του εκάστοτε περιβάλλοντος, που καλύπτουν ό,τι δεν μπορούν οι υλικές αισθήσεις ωστόσο δεν έχουν την δυνατότητα να μας βοηθήσουν να αντιληφθούμε ό,τι υπάρχει στην ακόμη προγενέστερη Κατάσταση.



Τώρα, οι διαφορές ανάμεσα στις κοντινότερες Καταστάσεις είναι μικρότερες από ότι στις πιο απομακρυσμένες και επομένως είναι ευκολότερα εφικτό να προσεγγιστούν από την Συνείδηση δυο Καταστάσεις που γειτονεύουν. Έτσι έχουμε φαινόμενα όπως η ύπαρξη ανθρώπων με ‘‘ψυχικές’’ δυνάμεις, για παράδειγμα στον υλικό κόσμο, αλλά το αυτό ισχύει και για τις επόμενες.

Ιδωμένη όμως η Κατάσταση Ύπαρξης του επιπέδου της Ολοκληρωμένης Πρώτης Εκδήλωσης (Κέθερ) από την Κατάσταση στην οποία βρίσκεται (κατά κανόνα) η Συνείδηση στο επίπεδο του Υλικού Κόσμου (Μαλκούθ) απλά δεν μπορεί να γίνει κατανοητή. Έτσι η Συνείδηση αντιλαμβάνεται την αίσθηση της ύπαρξης ενός χάσματος που μοιάζει αβυσσαλέο!


Ευτυχώς υπάρχει και το Ντα'ατ! Αλλά, …υπάρχει και το «αλλά»! Και έτσι, για Ντά'ατ διαβάζετε από την αρχή του κειμένου και Ντα'ατ δεν βλέπετε! Όχι, έτσι εύκολο νομίζατε πως θα ήταν; Ε, …νομίζατε!

Αυτό το «αλλά» συνεπάγεται την ύπαρξη κάποιων προϋποθέσεων. Όπως ένας κοινός άνθρωπος δεν μπορεί να πιλοτάρει ένα  αεροσκάφος έτσι και δεν μπορεί να προσεγγίσει την Κατάσταση Συνείδησης του Ντα'ατ αν δεν έχει πρώτα λάβει την αντίστοιχη εμπειρική εκπαίδευση. Αυτήν την εκπαίδευση στις Μυστικές Αδελφότητες την αποκαλούν Μύηση, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως για να εκπαιδευτεί κάποιος πρέπει σώνει και καλά να ενταχθεί σε κάποια Μυστική Αδελφότητα. Ακόμη, είναι νομίζω αυτονόητο πως δεν είναι δυνατόν να γίνουν όλοι οι άνθρωποι πιλότοι στην κάθε παρούσα ζωή τους.


Υπάρχει ωστόσο μια διαφορά. Μπορούν όλοι να προσεγγίσουν το Ντάαθ και μπορούν να ξεκινήσουν την εκπαίδευση τους εδώ και τώρα γιατί αυτού του είδους οι γνώσεις ποτέ δεν χάνονται, ακόμη και αν χρειαστούν "πολλές ζωές" για να αποκτηθούν, ακόμη και αν πρέπει σε κάθε ζωή να ανακαλούνται –εύκολα ή δύσκολα, εξαρτάται από το επίπεδο εξέλιξης στο οποίο βρίσκεται στη δεδομένη στιγμή η Συνείδηση. Εκείνο πάντως που μπορούμε να κάνουμε, είναι να το προσεγγίσουμε ακαδημαϊκά, αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτή τη λέξη.


Και ας ξεκινήσουμε από την αρίθμηση που δίνεται παραδοσιακά στη θέση αυτής της Αόρατης όπως την χαρακτηρίζουν Σεφιρά και η οποία είναι η ενδέκατη. Έχω αναφερθεί στην ενότητα «Αριθμολογία-Εξέλιξη & Homo Gestalt» στις ιδιότητες του αριθμού 11 διαχωρίζοντας τις αρνητικές του τάσεις από τις θετικές. Αυτή η πράξη του διαχωρισμού μας λέει από μόνη της πως ο συγκεκριμένος αριθμός αντιπροσωπεύει ένα δίπολο. Αυτήν την έννοια του διπολισμού την συναντάμε στις δύο Στήλες του Ναού του Σολομώντα, τις Γιαχίν και Βοάς που συμβολίζουν την Αρσενική και Θηλυκή Δύναμη. Λέγεται δε πως οι πρωτότυπες στήλες βρίσκονταν στο Ναό της Αντλαντίδας!


Παρενθετικά, οι δίδυμοι πύργοι στο Κέντρο Εμπορίου του Μανχάταν παρέπεμπαν στον Ναό του Σολομώντα και σε ό,τι σχετικό με αυτόν… Έτσι και η ημερομηνία 11/9 της επίθεσης αποκτά βαθύτερο νόημα. Άλλωστε το 11 και το 9 συνδέονται με ένα περίεργο τρόπο καθώς παραδοσιακά το Ντάαθ χαρακτηρίζεται από τον αριθμό 11και το 11 στα ρωμαϊκά γράφεται ΧΙ, κάτι που δίνει την δυνατότητα της αντιστροφής σε ΙΧ δηλαδή το ρωμαϊκό 9. Πιθανότατα η αντιστροφή αυτή βασίζεται στην σχέση του Ντα'ατ με την 9η Σεφιρά, αλλά ας μην μπλέξουμε τώρα με αποκρυφιστικές αναλύσεις.



Εκείνο όμως που πρέπει να επισημάνουμε είναι πως όλες οι Σεφιρώθ που βρίσκονται στην Μεσαία Στήλη της Ισορροπίας έχουν το κοινό γνώρισμα να τείνουν προς την …ισορροπία. Όχι όμως σε μια ισορροπία που οφείλεται στην στασιμότητα και την αδράνεια, αλλά σε μια ευαίσθητη ισορροπία που επέρχεται από την αέναη συγχώνευση των πολικά αντίθετων ενεργειών καθώς αυτές ‘‘μεταγγίζονται’’ από Σφαίρα σε Σφαίρα Ύπαρξης και μεταλλάσσονται από Κατάσταση σε Κατάσταση Συνείδησης.



Με άλλα λόγια, το Ντα'ατ είναι ο ‘‘τόπος’’ όπου δίνεται στην Συνείδηση η δυνατότητα της …συνειδητοποίησης της Ολότητας πριν  το Κατώφλι της Αβύσσου. Όμως παράλληλα αυτή η Ολότητα είναι και η βασική προϋπόθεση για την επιτυχία του άλματος πάνω από την Άβυσσο. Και αυτό με τη σειρά του μας παραπέμπει άμεσα στο Σύμβολο της Mandorla, που έχουμε ήδη αναλύσει.

Η θέση όπου ορίζεται το Ντα'ατ σε σχέση με τις υπόλοιπες Σεφιρώθ, βρίσκεται ανάμεσα από την 2η και 3η Σφαίρα Ύπαρξης. «Λέγεται ότι σχηματίζεται από την ένωση του Χόχμα και Μπινά και αιωρείται στην Άβυσσο» γράφει η Dion Fortune και συνεχίζει πως σύμφωνα με τον Κρόουλι «…βρίσκεται σε άλλη διάσταση από τα υπόλοιπα Σεφιρώθ και σχηματίζει την κορυφή μιας τριγωνικής πυραμίδας με γωνίες βάσης το Κέθερ, το Χόχμα και το Μπινά.»


Αυτό σημαίνει πως ξεφεύγουμε από την γραμμική αντίληψη μιας αριθμητικής διατύπωσης και περνάμε σε αυτήν μιας γεωμετρικής παράστασης και επίσης, πολλά άλλα ακόμη… Ένας Φυσικός θα σας έλεγε πως ξεφεύγουμε από τον Ευκλείδειο χώρο και μπαίνουμε στον Ριμάνιο.

Είναι το σημείο αλλαγής κλειδιού της αντίληψης της Συνείδησης από τον ντεντερμινιστικό τρόπο σκέψης σε αυτόν της Κατανόησης μέσω Συναίσθησης που είναι ο τρόπος Αντίληψης και Κοινωνίας πέρα από την Άβυσσο.


Γραφικά, βρίσκεται κάτω από το σημείο τομής των δύο αξόνων που σχηματίζουν η Μεσαία Στήλη και η Ατραπός που ενώνει την 2η και την 3η Σεφιρά. Σε αυτήν αποδίδεται ως πλανήτης η Αφροδίτη και αριθμητικά είναι σύμφωνα με την Παράδοση, η 14η 

Παρενθετικά να θυμάστε πως στο αριθμολογικό σύστημα των Τολτέκων στο Πετράδι 14 (2)  αποδίδεται ως ιδιαίτερη Ιδιότητα η Γνώση!


Όμως το Ντα'ατ μπορεί να ειδωθεί και ως κορυφή μιας ακόμη πυραμίδας με γωνίες βάσης τις Σεφιρώθ Χέσεντ, Γκεβουρά και Τίφαρεθ. Σε αυτή την περίπτωση έχουμε δύο πυραμίδες με κοινή κορυφή την 11η Σεφιρά και το σχήμα που δημιουργείται μας θυμίζει δύο χοάνες που ενώνονται όπως το στενό πέρασμα μιας κλεψύδρας.


Αλλά και το Μερκαμπά, το ενεργειακό «όχημα» που μεταφέρει την Συνείδηση μας σε άλλα επίπεδα, διατάσσεται στον σχηματισμό δύο αντεστραμμένων τριγωνικών πυραμίδων που συγχωνεύονται η μια μέσα στην άλλη. Στην λογοτεχνία του εβραϊκού μυστικισμού το Μερκαμπά είναι το όνομα για το θεϊκό άρμα που εμφανίστηκε στον Ιεζεκιήλ.  



Στην αφετηρία της λοιπόν η Συνείδηση προς τον Κόσμο της Ύλης εκδηλώνει κατ’ αρχήν αυτή της την πρόθεση, ευρισκόμενη ακόμη στην Κατάσταση της Υπέρτατης Ολοκληρωμένης Πρώτης Εκδήλωσης (Κέτερ ή και ΥΟΠΕ αν θέλετε). Αυτή η πρώτη της κίνηση επιφέρει την διάσπαση της σε δύο πολικά αντίθετα, των οποίων όμως την επίγνωση αποκτά καθώς συσπειρώνεται στην Πύλη της Γνώσης.

Μέσα από αυτήν την αλληλοσχετιζόμενη διαδικασία και παρακάμπτοντας την γραμμική μας σκέψη, μπορούμε να αντιληφθούμε ευκολότερα το τι σημαίνει η αλληλεξάρτηση και αλληλεπίδραση των εννοιών του Χρόνου, του Χώρου, του Μακρόκοσμου με τον Μικρόκοσμο και γενικότερα αυτών που ονομάζουμε Εκδηλωμένο (3) Σύμπαν και Ζωή.


Με την συσπείρωση της στο στάδιο του Ντά'ατ έχοντας πια συνειδητή αντίληψη ή κατανόηση της επίγνωσης της επιχειρεί, πάνω από το αβυσσαλέο χάσμα, το άλμα που θα την φέρει στην βάση της δεύτερης πυραμίδας, σχηματικά μιλώντας, για να καταλήξει ως ερμαφρόδιτη οντότητα στην Κατάσταση του Τίφαρεθ. Είναι η Κατάσταση Συνείδησης που οι Τολτέκοι ονομάζουν Ονειρευτή και που άσχετα με το όνομα που του δίνουν οι διάφορες εσωτερικές παραδώσεις, είναι η Κατάσταση όπου η Συνείδηση αποκτά την Επίγνωση της Ατομικής Ουσιαστικής Ύπαρξης της (βλ. Α.Ο.Υ.) και συνεχίζει να ακολουθεί την έμφυτη τάση της για εκδήλωση στο υλικό πεδίο. Μόνο που τώρα έχει αποκτήσει και την ιδιότητα της προς εξέλιξη ως διπολικό ον, της οποίας την κατανόηση αποκτά σε αυτό το επίπεδο. Ο επικείμενος διαχωρισμός είναι αυτό που συμβολικά αναφέρεται ως «θυσία».


Στις επόμενες δυο Καταστάσεις Συνείδησης γίνεται πράξη αυτός ο διαχωρισμός σε δύο πολικά αντίθετα τα οποία αποκτούν την επίγνωση της Ύπαρξης τους στο Γεσώδ, την 9η Σεφιρά.  Είναι οι οντότητες που στη συνέχεια θα εκδηλωθούν στο υλικό επίπεδο ως ανθρώπινα, στην προκειμένη περίπτωση, όντα που όμως θα εμπεριέχουν και κάτι από το πολικό τους αντίθετο, όντας μέλη της οντότητας Gestalt που αποκαλέσαμε Ονειρευτή.

Κι έτσι φτάσαμε εκεί από όπου είχαμε ξεκινήσει. Στον  Άνθρωπο που κάποια στιγμή «ξυπνά» από τον λήθαργο και αρχίζει να Αναζητά το Μονοπάτι της επιστροφής προς την Πηγή του και την επανένωση με ‘‘το έτερον του ήμισυ’’.


Το Μονοπάτι προς την Ολοκλήρωση που συμβολικά ακολουθεί την ανοδική διαδρομή στην καμπαλιστική Στήλη της Ισορροπίας και αποκαλείται Δρόμος της Φώτισης.  Ό,τι όμως γινόταν μέχρι τώρα από έμφυτη παρόρμηση και σε ασυνείδητο επίπεδο, πρέπει πλέον να καλλιεργηθεί στο υποσυνείδητο και να εφαρμοσθεί στο συνειδητό επίπεδο της Αντίληψης. Σ’ αυτό το σημείο είναι που μας χρειάζεται η βοήθεια του Συμβόλου της Mandorla. Και μαζί του μπορούμε, και οφείλουμε, να εργαστούμε  σε κάθε κατάσταση που αντιμετωπίζουμε.



Η Ολοκλήρωση είναι δυνατόν να επέλθει μόνον όταν αναγνωρίσουμε και αποδεχτούμε και τις δυο πλευρές της ύπαρξης μας, τόσο της Θετικής (Ενεργητικής) όσο και της Αρνητικής (Παθητικής)  ή Φωτεινής (Συνειδητής) και Σκοτεινής (Ασυνείδητης), τις αδιάσπαστες δηλαδή Ιδιότητες που μας χαρακτηρίζουν. 

Εδραιώνοντας την ισορροπία μέσα μας (Μικρόκοσμος) ταυτιζόμαστε με την Συμπαντική Ισορροπία (Μακρόκοσμος) και αυτό μας προσανατολίζει στην κατεύθυνση που οδηγεί στην συντομότερη οδό για την Πύλη του Ντα'ατ.


Ωστόσο προσεγγίσαμε την έννοια του συμβολισμού μόνο από την Μικροκοσμική οπτική της Συνείδησης, ως Πύλη προς τη Γνώση. Όμως το Ντά'ατ δεν είναι αποκομμένο, όπως τίποτε άλλωστε, από τον Μακρόκοσμο και αυτό ωθεί τη σκέψη μας στο προφανές συμπέρασμα για την παράλληλη ύπαρξη της Πύλης του Ντα'ατ στον Κόσμο της Ύλης. Το πού αυτή οδηγεί, είναι μια άλλη ιστορία …μυστηρίου, μια ιστορία που θα «έβγαζε» δυνατά σενάρια για κινηματογραφικές ταινίες!


Η «κατάκτηση» και ο «χειρισμός» της ήταν, είναι και θα είναι ο ύστατος σκοπός όσων φιλοδοξούν την υπέρτατη κυριαρχία του Κόσμου. Είτε καλύπτονται κάτω από τον μανδύα της θρησκείας, της πολιτικής ή και της επιστήμης, κατά βάθος ανήκουν στην ίδια κάστα. Αυτήν που ιδιοτελώς αψηφά τους Νόμους του Σύμπαντος και δεν σέβεται την Ζωή. Και το περίεργο είναι πως ενώ κατέχουν κάποια γνώση δείχνουν να εθελοτυφλούν στο αυτονόητο. Την ύπαρξη δηλαδή της έμφυτης τάσης για αυτοάμυνα, Της Συνείδησης. Την εξασφάλιση της Επιβίωσης και Εξέλιξης Της και επομένως την απόρριψη κάθε επιβλαβούς στοιχείου προς αυτό τον Σκοπό. Εκείνο που τους εφησυχάζει είναι ίσως η ύπαρξη του Νόμου της Ελεύθερης Βούλησης, αλλά υπάρχει πάντα και ο Νόμος της Ισορροπίας. Βάση του ίδιου αυτού Νόμου είναι αδύνατον να εξαλειφθούν οι «κακοί», είναι όμως μέσα στους κανόνες του παιχνιδιού την κρίσιμη στιγμή να αποβάλλονται όσοι κάνουν επανειλημμένα …φάουλ!

Επιστημονική Φαντασία; Α, μα τότε βρισκόμαστε μπροστά σε μια καταπληκτική εκδοχή! Αλλά περισσότερα επ’ αυτού στην «11η Πύλη»!

           

Σημειώσεις

(1) Πριν από αυτήν υπάρχει το Ανεκδήλωτο ή Κενό ή Ανείπωτο κλπ. , ανάλογα με την ορολογία του όποιου φιλοσοφικού ή επιστημονικού συστήματος το προσεγγίζουμε. 

(2) Για τους Τολτέκους κάθε ‘‘Πετράδι’’ είναι και μια ιδιαίτερη Ευθυγράμμιση της Αντίληψης σε σχέση με την Κατάσταση στην οποία βρίσκεται η Συνείδηση.

(3) Προσοχή! Άλλο εκδηλωμένο και άλλο ορατό.


Πηγές:

Μυστική Καμπαλά / Dion Fortune / Ιάμβλιχος

Βίβλος Αποκρυφισμού / Ε. Π. Μπλαβάτσκυ / Κέδρος

Ιερή Γεωμετρία / Δ. Ευαγγελόπουλος /

Η Γνώση του Δράκοντα / Theun Mares / Αρχέτυπο


"Εσωτερικές Διαδρομές" © Ειρήνη Λεονάρδου


Το άρθρο δημοσιεύθηκε στο περιοδικό "ΑΝΕΞΗΓΗΤΟ" 12ος  2004

Δεν υπάρχουν σχόλια: